Direğin en üst noktasında yer
alacak ışıklandırma, biri yedeklilik sağlamak üzere iki ayrı lambanın yerleştiği
ayrı kollu tek armatürden veya her birinin bir armatüre yerleştiği iki ayrı
armatürden ya da yine yedekli çalışmaya imkan kılan özel imal edilmiş tek bir
lamba ve üzerine yerleştiği armatürden oluşacak şekilde tasarlanacaktır. Direğin
tepe noktasındaki ışıklandırmada yedekli çalışma şekli, çift lambalı olacak şekilde
tasarlanmış ise lambalardan 1 tanesi çalışırken, diğer lamba yedekte
bekleyecek, aktif lambada bir hata oluştuğunda yedek lamba otomatik olarak
devreye girecek; özel imal edilmiş tek lambalı olacak şekilde tasarlanmış ise
lamba üzerinde bulunan LED’ler iki gruba ayrılacak,1. grup çalışırken 2. grup
yedekte bekleyecek, aktif grupta bir hata oluştuğunda yedek grup otomatik
olarak devreye girerek kontrol panosunda bulunan alarm devresine sinyal gönderilecek
şekilde tasarlanacaktır.
Wetra Çiftli / İkiz Uçak İkaz Lambası |
Wetra yedekli ve solar enerjili uçak ikaz lambası |
Direğin orta yüksekliğinde (1/2
H) yer alacak ışıklandırma, birbirlerine karşılıklı olarak konumlandırılacak
iki armatürden oluşacak, her bir armatürde bir lamba bulunacak, lamba üzerinde
bulunan LED’ler iki gruba ayrılacak,1. grup çalışırken 2. grup yedekte
bekleyecek, aktif grupta bir hata oluştuğunda yedek grup otomatik olarak
devreye girerek kontrol panosunda bulunan alarm devresine sinyal gönderilecek şekilde
tasarlanacaktır.
Uçak ikaz lambalarından her hangi birinde
oluşacak bir arıza durumunda kontrol panosunda yedek lambanın devreye girdiğini
gösteren alarm devresi tasarlanacak, arızalı lamba buradan rahatlıkla tespit
edilebilecektir.
LED’ler ICAO şartlarına ve
uluslararası standartlara uygun olarak imal edilecektir. Uçak ikaz sisteminde, işletmede
kalitesi ve performansı ispatlanmış, yüksek verimli ve yüksek akılı, enerji
iletim hatlarında ve pilonlarda normalde var olan titreşimlere dayanıklı, ısıl
kaybı yok denecek kadar az olacak LED lambalar kullanılacaktır.
Her bir LED’in MTBF (Mean Time
Between Failure = Mean Time Between Failures) değeri 100,000 saatten az
olmayacaktır.
Uçak ikaz lambalarının ışık emisyonu ICAO
(Annex 14 Chapter 6), ve FAA AC 150/534 5-43F’ya uygun olacaktır.
Lambalar 360 derece ışık
verecektir.
LED lambalar eşit ışık dağılımlı
ve yalıtım destekli olacaktır.
LED lambalar paslanmaz çelik
veya alüminyum döküm bir taban üzerine monte edilecektir.
Başlık, elektrik enerjisine ve
yangına karşı dayanıklılık sertifikasına haiz polikarbonat veya cam malzemeden
imal edilecek; ultra viyole ışıklara, ısınmaya, buzlanmaya ve tutuşmaya karşı
dayanıklı olacaktır. Gerektiğinde Armatür içinde bulunan LED’lere müdahale
edilebilecektir.
Lambalar dakikada 40 blink
yaparak çalışacaktır.
Her bir lambanın
enerjilendirilmesi, düşük gerilim DC (Montaj şekline bağlı olarak yüklenicinin önerisine
göre 12, 24, veya 48V) olacaktır. Bu güç, uygun boyut ve özelliklerde güneş
paneli ve akümülatörlerden sağlanacaktır.
Uçak ikaz armatürlerinin koruma sınıfı
minimum IP 65 olacaktır.
Wetra Uçak İkaz Lambaları - Wetra Aviation Obstruction Lights
Tel: + 90 216 415 80 87
Fax: + 90 216 415 64 83
Email: demos@demosmuhendislik.com