Uçak ikaz lambası kullanımı mevzuatı ve yükümlülüğü
10 Mart 2017 tarihinde İstanbul Büyükçekmece'de meydana gelen helikopter kazası, bir kez daha uçak ikaz lambası sistemlerinin sivil havacılık yönetmeliklerine uygun olarak uygulanması gerektiğini gözler önüne serdi.
10 Mart 2017 tarihinde İstanbul Büyükçekmece'de meydana gelen helikopter kazası, bir kez daha uçak ikaz lambası sistemlerinin sivil havacılık yönetmeliklerine uygun olarak uygulanması gerektiğini gözler önüne serdi.
Tüyap kulesine çarpan helikopter ve helikopter kazalarına karşı uçak ikaz lambaları |
Ülkemizde SHGM - Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yayınlanan maniaları belirlemek için görsel yardımcılar adlı yönetmelik uyarınca, binalar, kuleler, santral ve fabrika bacaları, rüzgar türbinleri, köprüler, vinçler vb. yükseklik arz eden her türlü yapı, uçak ikaz lambası sistemleri kullanmalıdır. Yükseklik sınıfına göre, yüksek yoğunluklu, orta yoğunluklu veya düşük yoğunluklu uçak ikaz lambaları kullanılmalıdır.
Yüksek yapılar ve uçak ikaz lambaları |
Helikopter kazaları ve uçak kazalarına karşı, uygun uçak ikaz lambası sistemi ile yüksek yapınızı sivil havacılık mevzuatına uygun hale getirebilirsiniz.
Firmamız, Türkiye'de uçak ikaz lambalarındaki en referanslı projelerin çözüm ortağı olarak yerini almıştır. Bu projelerden bazıları:
- Boğaziçi Köprüsü
- Fatih Sultan Mehmet Köprüsü
- Yavuz Sultan Selim Köprüsü
- Osmangazi Köprüsü (İzmit Körfez Geçişi Köprüsü)
- Antalya Expo Tower 2016
- İstanbul Ataköy Hyatt Regency Hotel
- Samsun Sheraton Hotel
- Kırklareli Hamitabat Termik Enerji Santrali
- Mersin Şisecam Fabrikası
- Bosna Hersek Şişecam Fabrikası
Uçak ikaz lambası sistemleri ( mania ışıkları ) ile ilgili SHGM ve ICAO Annex 14 yönetmeliklerini edinmek için bize ulaşabilirsiniz. Ayrıca, projenize özel Luxsolar ve Wetra marka uçak ikaz lambalarımızla mania ışık sistemi oluşturabiliriz.
Wetra Uçak İkaz Lambaları
Tel: + 90 216 415 80 87
Fax: + 90 216 415 64 83
Email: demos@demosmuhendislik.com